تعریف تبلیغات :
- دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۵۱ ب.ظ
تعریف تبلیغات :
تبلیغ : مصدر باب تفعیل از ریشه بلغ به معنی رساندن است .
دهخدا : تبلیغ یعنی رساندن، خواندن کسی به دینی، عقیده ای و مذهبی و مسلکی و روشی، کشیدن کسی به راهی که تبلیغ کننده قصد دارد .
می توان تبلیغ را در مفهوم جامع آن رساندن پیام به دیگران از طریق برقراری ارتباط به منظور ایجاد تغییر و دگرگونی در دانش ؛ نگرش و رفتار مخاطبان دانست .
هارولد لاسول جامعه شناس ارتباطات ، تبلیغات را این چنین تعریف می کند : تبلیغات در معنای گسترده آن فن تحت تاثیر قرار دادن عمل انسان ها از طریق دستکاری تصورات آنهاست .
فرهنگ وبستر تبلیغات را اینگونه معرفی کرده است :
تلاش برای ارائه آموزه ها، ایده ها، دلیل، شواهد یا ادعا از طریق رسانه های ارتباطی برای تقویت هدفی یا مبارزه با ضد آن هدف .
بسیاری از اندیشمندان حوزه ارتباطات تبلیغ را چنین تعریف می کنند :
تبلیغ تلاش سازمان یافته به منظور شکل دادن به ادراکات ، ساختن یا دستکاری کردن شناخت ها ، هدایت رفتار برای دستیابی به یک پاسخ که خواسته ی مورد نظر مبلغ را تقویت می کند باشد .
تعریف فرهنگ لغت از تبلیغات بازرگانی تعریف ساده ای است یعنی عمل جلب توجه مردم به محصول یا فعالیت تجاری .