Branding / Advertising / Marketing / Commerce

* محصولات ، آن چیزهایی هستند که شرکت ها می سازند ؛ آنچه مشتری می خرد ، نام تجاری است *    * ژان نوئل کاپفرر *

Branding / Advertising / Marketing / Commerce

* محصولات ، آن چیزهایی هستند که شرکت ها می سازند ؛ آنچه مشتری می خرد ، نام تجاری است *    * ژان نوئل کاپفرر *

Branding / Advertising / Marketing / Commerce

بلاگ ما رسانه ای است برای محققان ، مشاوران ، متخصصان و دانشجویان رشته های تبلیغات ، بازاریابی ، برند سازی و بازرگانی .
هدف ما بالاتر بردن هرچه بیشتر سطح علم و آگاهی در مباحث فوق است و پشتیبان این بلاگ جمعی از دانشجویان ، اساتید و و بزرگان این حیطه میباشند .
*کپی برداری با ذکر (( /http://advertise.blog.ir )) بلامانع میباشد*

اصطلاحات اصلی در اینکوترمز

اصطلاحات  اصلی در اینکوترمز
اصطلاح E اصطلاحی است که بر اساس آن وظایف فروشنده حداقل باشد  
فروشنده کاری ندارد بجز اینکه کالا رادر امکان مورد توافق در اختیار خریدار قرار دهد که معمولاً در محل کار فروشنده است.از طرف دیگر بعنوان یک واقعیت عملی فروشنده اغلب به خریدار کمک می کند که کالا را در وسیله حمل ارسالی او بارگیری کند اگر قرار بود که بارگیری هم از وظایف فروشنده باشد  EXW  می توانست این موضوع (مساعدت فروشنده به خریدار در بارگیری) رابهتر منعکس کند ولی مطلوب تشخیص داده شد که اصل قدیمی حداقل وظیفه فروشنده درEXW  حفظ شود تا درمواردی که فروشنده علاقمند نیست هیچ گونه وظیفه ای رادر مورد بارگیری کالا بعهده بگیرد، بکار برده شود. اگر خریدار می خواهد فروشنده وظایف بیشتری را بعهده بگیرد باید بوضوح آن رادر قرارداد فروش منظور نماید.

 

اصطلاحات گروه “C”  

فروشنده قرارداد حمل را با شرایط معمول و به هزینه خود منعقد میکند بنابراین نقطهای که تا آنجا فروشنده باید هزینه حمل را بپردازد می بایست الزاماً بعد از اصطلاح “C” مربوط قید گردد. براساس اصطلاحات CIF و CPT فروشنده باید کالا را بیمه نموده و هزینه بیمه را بپردازد. چون نقطه مربوط به تقسیم   هزینه ها در نقطه ای در کشور مقصد است. اغلب به اشتباه تصور می شود که اصطلاحات گروه “C” جزء قراردادهای ورود است که براساس آنها فروشنده تمام مسئولیتها و هزینه ها را تا رسیدن به نقطه توافق شده متقبل می شود. البته باید تاکید کرد که اصطلاحات گروه “C” ماهیتی مشابه اصطلاحات گروه “F” دارند یعنی ایفای قرارداد فروشنده در کشور مبدأ حمل یا ارسال (کالا) انجام می شود. بدین لحاظ قراردادهای فروش براساس اصطلاحات گروه “C” مانند قراردادهای براساس اصطلاحات گروه “F” بعنوان قراردادهای حمل و ارسال کالا طبقه بندی میشوند.

 

اصطلاحات گروه D:

ماهیتاً با اصطلاحات گروه “C” فرق میکند چون فروشنده طبق اصطلاحات گروه “D” مسئول رسیدن کالا به مکان یانقطه مورد توافق در مرز یا در داخل کشور وارد کننده میباشد. فروشنده باید کلیه مسئولیتها و هزینه های رساندن کالا به آنجا را بپذیرد. به همین دلیل اصطلاحات گروه “D” شاخص قراردادهای رساندن و ورود کالا و اصطلا حات گروه  “C” معرف قراردادهای اعزام (ارسال) می باشند.

 

اصطلاحات گروه E:

اصطلاح E اصطلاحی است که بر اساس آن وظایف فروشنده حداقل باشد  

فروشنده کاری ندارد بجز اینکه کالا رادر امکان مورد توافق در اختیار خریدار قرار دهد که معمولاً در محل کار فروشنده است.از طرف دیگر بعنوان یک واقعیت عملی فروشنده اغلب به خریدار کمک می کند که کالا را در وسیله حمل ارسالی او بارگیری کند اگر قرار بود که بارگیری هم از وظایف فروشنده باشد  EXW  می توانست این موضوع (مساعدت فروشنده به خریدار در بارگیری) رابهتر منعکس کند ولی مطلوب تشخیص داده شد که اصل قدیمی حداقل وظیفه فروشنده درEXW  حفظ شود تا درمواردی که فروشنده علاقمند نیست هیچ گونه وظیفه ای رادر مورد بارگیری کالا بعهده بگیرد، بکار برده شود. اگر خریدار می خواهد فروشنده وظایف بیشتری را بعهده بگیرد باید بوضوح آن رادر قرارداد فروش منظور نماید.  

 

 

 

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.