Branding / Advertising / Marketing / Commerce

* محصولات ، آن چیزهایی هستند که شرکت ها می سازند ؛ آنچه مشتری می خرد ، نام تجاری است *    * ژان نوئل کاپفرر *

Branding / Advertising / Marketing / Commerce

* محصولات ، آن چیزهایی هستند که شرکت ها می سازند ؛ آنچه مشتری می خرد ، نام تجاری است *    * ژان نوئل کاپفرر *

Branding / Advertising / Marketing / Commerce

بلاگ ما رسانه ای است برای محققان ، مشاوران ، متخصصان و دانشجویان رشته های تبلیغات ، بازاریابی ، برند سازی و بازرگانی .
هدف ما بالاتر بردن هرچه بیشتر سطح علم و آگاهی در مباحث فوق است و پشتیبان این بلاگ جمعی از دانشجویان ، اساتید و و بزرگان این حیطه میباشند .
*کپی برداری با ذکر (( /http://advertise.blog.ir )) بلامانع میباشد*

INCOTERMS - اینکوترمز

INCOTERMS / هدف و قلمرو اینکوترمز 

هدف از اینکوترمز ارائه مجموعه ای از مقررات بین المللی برای تفسیر متداولترین اصطلاحات مورد استفاده در تجارت خارجی است. و بدین ترتیب از چندگانگی تفسیر این اصطلاحات در کشورهای مختلف پرهیز می شود یا حداقل تا میزان ملاحضه ای کاهش مییابد.  
اغلب طرفین قرارداد از روشهای تجاری مختلف کشور مقابل بی اطـلاع  هستند. این موضوع می تواند موجب سوء تفاهم اختلاف و دعوی حقوقی و اتلاف وقت و پول ناشی از آنها شود. و به منظور رفع چنین مشکلاتی اتاق بازرگانی بین المللی اولین بار در سال 1936 مجموعه ای از مقررات بین المللی را برای تفسیر اصطلاحات تجاری منتشر کرد که به »اینکوترمز 1936« موسوم شد. بعدًا در سالهای 1953، 1967، 1976، 1980، 1990 و اکنون در سال 2000 بـه منظور انطباق با روشهای معمول تجارت بین المللی جاری اصلاحات و 
اضافاتی در آن صورت گرفته است . تاکید می شود که قلمرو اینکوترمز به موضوعاتی که مربوط به حقوق و وظـایف طـرفین قرار داد فروش با توجه به تحویل کالای فروخته شده (به مفهوم »ملموس« آن و نه »ناملموس« مانند نرم افزار رایانه) محدود می گردد. 

بنظر می رسد که در مورد اینکوترمز دوباور غلط خاص بسیار متدوا ل است . اول اینکه اغلب اینکوترمز را اصطلاحات مربوط به قرار داد حمل تلقی می دانند تا قرار داد فروش. دوم اینکه گاهی به اشتباه تصور می کنند انیکوترمز ناظر بر تمام وظایفی است که طرفین ممکن است مایل باشند آن را در قرار داد فروش بگنجانند.  
همانطور که همیشه اتاق بازرگانی بین المللی تاکید کرده است اینکوترمز صرفاً محدود می شود به رابطه بین فروشنده و خریداران تحت قرار داد فروش و آنهم در برخی  زمینه های کاملاً مشخص. 
ضمن اینکه برای صادر کنندگان و وارد کنندگان حائز اهمیت زیاد است که ارتباط علمی بین قرار دادهای مختلف مربوط به فروش بین المللی (کالا) را که در آن علاوه بر قرار داد فروش قرار داد حمل قرار داد بیمه و قرار داد تامین مالی نیز مورد نیاز می باشد مدنظر داشته باشند اینکوترمز فقط مربوط    میشود به یکی از این قراردادها یعنی قرار داد فروش  معهذا توافق طرفین در مورد استفاده از یک اصطلاح اینکوترمز خاص الزماً بر سایر قراردادها نیز تاثیر می گذارد مثلاً اگر فروشنده ای با قرار داد مبتنی بر شرایط ٍCFR  یا CIF موافقت کند نمی تواند قرار داد را بجز از طریق حمل دریایی از طریق شیوه حمل دیگری اجرا نماید. زیرا که طبق شرایط مذکور باید بارنامه یا هر سند دریایی دیگری را به خریدار ارائه نماید که در صورت استفاده از روش حمل دیگری تسلیم چنین مدرکی امکانپذیر نیست.  
بعلاوه سند حمل قید شده در اعتبار اسنادی الزماً مربوط به وسیله حمل مورد نظر می باشد ثانیاً اینکوترمز با برخی از وظایف و تکالیف معین سروکار دارد مانند وظیفه فروشنده در مورد قرار دادن کالا در اختیار خریدار یا تسلیم و تحویل آن جهت حمل یا تحویل در مقصد و همچنین وظایف مربوط به تقسیم خطر (ریسک) بین طرفین در موارد مذکور بعلاوه وظایف دیگری که اینکوترمز به آنها مربوط می شود عبارتند از ترخیص کالا برای صدور و ورود بسته بندی کالا وظایف خریدار در مورد تحویل گرفتن کالا همچنین تکلیف اثبات اینکه وظایف مربوط کاملاً انجام شده است می باشد اگر چه اینکوترمز برای اجرای قرار داد فروش فوق العاده مهم می باشد ولی بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در قرارداد بوجود آید مانند انتقال مالکیت (کالا) و سایر حقوق مالکیت ناشی از آن و نقص قرار داد و عواقب برائت از مسئولیت در موارد خاص ارتباطی با اینکوترمز ندارد.  
باید متذکر شد که هدف این نیست که اینکوترمز جایگزین آن دسته از شرایط قرار داد اعلم از شرایط استاندارد و یا شرایط ناشی از مذکرات که در یک قرارد اد کامل فروش مورد نیاز است بشود بطور کلی اینکوترمز با عواقب ناشی از نقض قرار داد و هر گونه سلب مسئوولیت ناشی از موانع مختلف ربطی ندارد. اینگونه مسائل باید با شرایطی که در قرار داد فروش مقرر می شود و قوانین حاکم حل و فصل گردد.  
همیشه ابتدا اینکوترمز در موارد فروش کالا جهت تحویل در محدوده فراملی و در نتیجه شرایط تجارت بین المللی کاربرد داشته است معهذا عملاً در مواردی که اینکوترمز حتی در قراردادهای فروش صرفاً داخلی نیز گنجانده می شود در این صورت بندهای الف 2 و ب 2 و همینطور شرایط دیگر ذکر شده  در سایر مواد که در ارتباط با صادرات و واردات می باشد کاربرد فراوان دارد.  

 

  • Advertising & Commerce

INCOTERMS

اینکوترمز

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.