Branding / Advertising / Marketing / Commerce

* محصولات ، آن چیزهایی هستند که شرکت ها می سازند ؛ آنچه مشتری می خرد ، نام تجاری است *    * ژان نوئل کاپفرر *

Branding / Advertising / Marketing / Commerce

* محصولات ، آن چیزهایی هستند که شرکت ها می سازند ؛ آنچه مشتری می خرد ، نام تجاری است *    * ژان نوئل کاپفرر *

Branding / Advertising / Marketing / Commerce

بلاگ ما رسانه ای است برای محققان ، مشاوران ، متخصصان و دانشجویان رشته های تبلیغات ، بازاریابی ، برند سازی و بازرگانی .
هدف ما بالاتر بردن هرچه بیشتر سطح علم و آگاهی در مباحث فوق است و پشتیبان این بلاگ جمعی از دانشجویان ، اساتید و و بزرگان این حیطه میباشند .
*کپی برداری با ذکر (( /http://advertise.blog.ir )) بلامانع میباشد*

انواع شرکت ها بر اساس استراتژی های بازاریابی

استراتژی  های بازاریابی به سه گروه

1- استراتژی رهبر قیمت

2- استراتژی تمرکز

3- استراتژی تمایز تقسیم می گردند 

 اهداف این استراتژی ها عبارتند از :

1- جایگاه سازی

2- کسب سهم بازار

3- حفظ سهم بازار

بر اساس این اهداف ،  سازمان ها به 4 گروه تقسیم می شوند.

1- Market Leader : 

این شرکت ها بازار را بزرگ می کنند و فرهنگ سازی می نمایند .یادمان باشد که شرکت های تازه وارد کارش تغییر فرهنگ نیست .شرکت های رهبر سهم بازار خود را رشد می دهند .جایگاه خود را به شدت محافظت می کنند و ازوضعیت موجود دفاع می کنند و اجازه تغییر وضعیت را نمی دهند به این ترتیب که یا جلوی نوآوری را می گیرند و یا تلاش برای خرید سازمانهای نوآور می کنند تا این سازمانها برایشان دردسر ساز نشوند .

2- Market Challenger : 

این شرکت ها نو آور هستند .رهبران را به چالش می کشند و در صورتی که توان مقابله با رهبران را نداشته باشند شرکت های کوچکتر را از بین می برند و به سهم بازار این نوع شرکتها حمله نموده ومتعلق به خود می کنند .با دادن هدایای تبلیغاتی و یا خالی نمودن پشت رهبران برای آنها ایجاد چالش می نمایند .در بازار های محلی که رهبران سهم بازار کمتری دارند  حمله نموده و با ارائه اجناس مرغوب ، سهم بازار خود را بیشتر می نمایند .

3- Market Follower :

توانایی انجام هر آنچه را شرکت های رهبر و چالشگر انجام می دهند را دارند .به دنبال نوآوری برای به چالش کشیدن رهبر هستند . به دنبال حفظ موقعیت خود در بازار هستند .

4- out breaker یا Market Nicher : 

این شرکت ها کار خود را می کنند و به کسی کاری ندارند .صاحبان برند های لوکس در این گروه هستند .این شرکت ها بر اساس تمایزشان در بازار کار خود را انجام می دهند و شعارشان what if  است .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.